Examens en stress; wat kan men doen?

Examens: voorbereiding en beheer van stress

De deadline voor de examens nadert en daarmee ook soms een toenemende stress. Men kan ook proberen te overwinnen en te profiteren van de energie, zijn er verschillende mogelijkheden. De sleutel tot succes is om jezelf goed te kennen om te slagen.
Hier zijn enkele tips om uw stress beter te beheren voor en tijdens de deze periode.

Eet evenwichtig en zorg voor de nodige vitamines
Gezond eten is de basis voor een goede concentratie en reflectie.

Uitrusten.
In het begin moet je weten hoe je regelmatig pauzes neemt. Het ideaal zou zijn om in twee perioden van vier uur te werken, met een groot moment van ontspanning tussen de twee. Dan is het raadzaam om te zorgen voor een goede nachtrust, vroeg naar bed te gaan en ten minste 8 uur te slapen om de dag na de herzieningen beter geconcentreerd te zijn.

Zichzelf ontspannen en bewegen.
Het hormoon endorfine ofwel "het antistress hormoon”, dat op natuurlijke wijze door het lichaam wordt aangemaakt, komt vrij bij een ½ uur fietsen of zwemmen.

Adem eens diep in
Inspireer, adem uit ... Concentreer je gedurende een paar minuten op buikademhaling (bijv. buik) en ontspan even van de piek van stress.

Homeopathie
In het geval dat de vorige tips u niet tevreden stellen, geven sommige producten zoals "Bach-bloesem" zeer goede resultaten.

De dag ervoor
Bereid je goed voor en ga niet te laat naar bed.

Op de dag
Bij het ontbijt, eet evenwichtig met voldoende vitamine.

Vooral niet op het laatste moment herzien, omdat dit je geest kan verwarren.